Motnja avtističnega spektra je izraz, ki v svojem širšem pomenu zajema avtizem in Aspergerjev sindrom, pervazivno razvojno motnjo, sindrom patološkega izogibanja zahtevam in semantično-pragmatično motnjo. Gre za širok spekter potreb in zajema otroke s težavami različnih stopenj in različnih sposobnosti. Otroci z motnjami avtističnega spektra (MAS) imajo težave na treh glavnih področjih svojega razvoja (ponavadi govorimo o triadi motenj):

  1. socialna interakcija in razumevanje,
  2. vsi vidiki komunikacije – verbalne in neverbalne,
  3. fleksibilnost mišljenja in adaptivno vedenje, vključno s težavami s predstavo.

Stopnja vsake težave se občutno razlikuje od otroka do otroka. Prav tako obstajajo velike razlike v načinih, kako se težave kažejo nazven in kako vplivajo na vsakodnevno življenje. Vsak otrok ima svoj profil veščin in sposobnosti ter svojo edisntveno osebnost. Zdaj tudi vemo, da imajo motnje avtističnega spektra biološki vzrok, vendar pa je treba poudariti, da je podoba, ki jo kaže otrok posledica učenja in izkušenj.

Da bi lahko spremenili otrokovo vedenje, ga morate razumeti. Razumevanje otrokovega vedenja pomeni osmišljanje njegovega avtizma.

 

Pripravila: Andreja Ninković, spec.

(Skupno 70 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost